بهترین های گوشی موبایل 2020
بهترین های لوازم خودرو 2020

مقاله, تحقیق, پایان نامه

بروزترین وبسایت دانلود مقاله, تحقیق, پایان نامه

مقاله, تحقیق, پایان نامه

بروزترین وبسایت دانلود مقاله, تحقیق, پایان نامه

اوراق

اوراق قضایی و بررسی آن-((ورد- word-dox-doc ))

اوراق قضایی و بررسی آن

 

اوراق قضایی و بررسی آن:

اوراق قضایی شامل برگ احضار ، اخطار ، جلب و یا سایر اوراقی است که مراجع قضایی در صورت نداشتن مامورین مخصوص به پاسگاهها و سایر مراجع انتظامی ارسال می دارند تا اقدام و یا به طرفین دعوی ابلاغ گردد . مامورین ابلاغ کننده این اوراق چنانچه بدون اطلاع از مقررات ابلاغ و رعایت اصول مربوطه اقدام کنند نه تنها حقوق طرفین دعوی اسیفا نخواهد شد بلکه تاخیر در ابلاغ موجب اختلال در جریان دادرسی پرونده ها شده و مسئولیت قانونی خواهد داشت . به منظور اطلاع از چگونگی انجام امور ، رسیدگی به اوراق قضایی و جلوگیری از بروز مشکلات در پاسگاههای انتظامی به انواع اوراق و نحوه ابلاغ و جلب اشاره می گردد.
۱ – برگ اخطار یا احضار : عبارت از برگی است که به موجب آن به شخصی ابلاغ می شود در روز و ساعت معین نزد قاضی حضور یابد ، اخطار برای شاکی و احضار مخصوص متهمین است . در امور مدنی و حقوقی مانند دعاوی زناشویی و مالی ، رونوشت مدارک و برگ دادخواست ( اظهارنامه ) نیز به پیوست برای ابلاغ به مامورین تحویل می گردد .
نمونه ۱ از طرف مراجع قضایی ضمیمه برگ احضاریه یا اخطاریه فرستاده می شود .
نمونه ۲ عین برگ احضاریه می باشد .
نمونه (۱) نامه ایست که از طرف مراجع قضایی به ضمیمه برگ احضار یا اخطار فرستاده می شود و نمونه (۲) عین برگ احضار می باشد . در نمونه یک چنانچه برای ابلاغ به متهم باشد کلمه اخطار و چنانچه برای ابلاغ به شاکی کلمه احضار از طرف مراجع قضایی قلم گرفته خواهد شد .
در برگه احضاریه موارد ذیل قید می شود :
نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، پیشه ، محل اقامت ، محل حضور در قسمت بالای ورقه و در قسمت پایین وقت حضور ، ساعت ………… روز ………….. ماه ………. سال ………… و امضاء احضار شونده ، تاریخ رویت ، نام مامور که در هر کدام از قسمت ها باید مشخصات و اقدامات قید شود .
۲ – برگ جلب : برگ جلب برگی است که به موجب آن بایستی شخص را به مراجع قضایی مربوطه جلب و اعزام نمود . نمونه شماره ۳ در بالای برگه جلب ، تاریخ به روز و ماه و سال در ( سمت راست ) و شماره ( سمت چپ ) قید می شود . در قسمت بالای کادر نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شغل ، شهرت ، محل اقامت ، محل حضور قید می شود. در قسمت پایین وقت حضور ، ساعت ………… روز ………….. ماه ………. سال ………… و امضاء جلب شونده ، تاریخ رویت، نام مامور قید می شود .
برگ جلب سیار
برگ جلب سیار برگی است که مراجع قضایی پس از صدور ، آن را به شاکی خصوصی تحویل می دهند و این گونه جلب فقط مدت محدودی مثلا یک ماه اعتبار دارد که در طی این مدت شاکی خصوصی چنانچه طرف خود را در هرجا مشاهده نمود ( فقط در محدوده قضایی مربوطه ) می تواند با ارائه دادن برگ جلب سیار به مامورین انتظامی نسبت به جلب متهم اقدام و مامورین نیز موظف به اجرای دستور مقام قضایی می باشند . برگ جلب سیار فقط برای حوزه قضایی مشخص معتبر است . نمونه ۵ برگ جلب سیار در رابطه با صدور چک بلامحل می باشد .
جلب افراد به استثنای موارد فوری باید در روز انجام گردد و از وقتی که به متهم ورقه جلب ابلاغ می شود تاوقتی که نزد مقام قضایی حاضر می گردد باید تحت نظر پاسگاه انتظامی قرار گیرد .

موارد عدم صلاحیت مامورین ابلاغ
نحوه ابلاغ اوراق قضایی
روش دستگیری متهمین خارج از حوزه قضایی ( موضوع نیابت قضایی )
نیابت قضایی
نیابت در آیین دادرسی کیفری
نحوه اقدامات پاسگاههای انتظامی در مورد نیابت قضایی
دستگیری و جرایم مشهود
جرم در موارد ذیل مشهود محسوب است :
اقدامات پاسگاه انتظامی
و…..

ادامه مطلب در دانلود فایل قایل مشاهده است
…………………………
نوع فایل: ((ورد- word-dox-doc ))

تعداد صفحات: ۱۷ صفحه

حجم فایل: ۴۰۰ کیلو بایت

قیمت: 1000 تومان

…………………………
خرید آنلاین

( سوالات شما دوستان عزیز )

ایمیل پشتیبانی: r.zahmatkesh91@yahoo.com

پشتیبانی تلگرام:https://t.me/ramazan1397

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی