بهترین های گوشی موبایل 2020
بهترین های لوازم خودرو 2020

مقاله, تحقیق, پایان نامه

بروزترین وبسایت دانلود مقاله, تحقیق, پایان نامه

مقاله, تحقیق, پایان نامه

بروزترین وبسایت دانلود مقاله, تحقیق, پایان نامه

 

امکان

امکان سنجی فیلتراسیون آکوستیکی جهت جذب ذرات خروجی از اگزوز موتورهای دیزل

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی خودرو
گرایش سیستم محرکه خودرو

چکیده:
جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد:
الف) کاهش تولید آلاینده ها
ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط.
در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزل مورد بررسی قرار می گیرد.
دو مبحث بنیادی در این تحقیق عبارتند از:
الف) بررسی خصوصیات ذرات آلاینده خروجی از اگزوز.
ب) بررسی امکان سنجی استفاده از امواج آکوستیکی برای حذف ذرات معلق در گازهای خروجی اگزوز موتور های دیزل
نتایج حاصله از این بررسی نشان می دهد که ذرات آلاینده دارای قطر تقریبی ۱۰-۰۱/۰میکرون با حداکثر تجمع جرمی در محدوده کمتر از ۴/۰ میکرون می باشند.
بدین منظور، مدل سازی عددی در مورد انباشت اکوستیکی برای بدست آوردن پارامترهای آزمایش و تاثیر این پارامترها در شبیه سازی و نتایج آزمایش انجام شد.
و……

فهرست مطالب:

۱-فصل اول: مقدمه
۲- فصل دوم: مروری بر ادبیات و اصول و مبانی نظری
۲-۱ مقدمه
۲-۲ سیستم جدا ساز ذرات معلق در گازها
۲-۲-۱ صافی های کیسه ای
۲-۲-۲ ته نشین کننده های ثقلی
۲-۲-۳ شوینده ها
۲-۲-۴ سیکلونها
۲-۲-۵ نشست دهنده الکتروستاتیک
۲-۳ زمینه تاریخی
۲-۴ مکانیزمهای انباشت آکوستیک
۲-۴-۱ فعل و انفعالات اورتوکینتیک
۲-۴-۲ فعل و انفعالات هیدرودینامیک
۲-۴-۳ واکنشهای آشفتگی آکوستیک
۲-۴-۴ روان سازی آکوستیک
۲-۴-۵ توده آکوستیک
۲-۵ مدلهای شبیه سازی فعلی
۲-۵-۱ مدل وولک
۲-۵-۲ مدل شو
۲-۵-۳ مدل تیواری
۲-۶ مدل سانگ
۳-فصل سوم: روشها و تجهیزات
۳-۱ مقدمه
۳-۲ روش شبیه سازی انباشت آکوستیک
۳-۲-۱ فرضیات انجام شده در مدل سازی
۳-۲-۲ الگورِیتم مدل سازی
۳-۳ سیستم آزمایشگاهی فیلتراسیون آکوستیکی
۳-۳-۱ سیستم آزمایشگاهی اندازه گیری توزیع اندازه ذرات
۳-۳-۲ آزمایشات مربوط به دستگاه نشت دهنده آکوستیکی
۳-۳-۳ مواد مورد استفاده
۳-۴ کالیبراسیون وسایل آزمایشگاهی
۴- فصل چهارم: نتایج و تفسیر آنها
۴-۱ مقدمه
۴-۲ نتایج آزمایشگاهی
۴-۲-۱ اندازه گیری توزیع اندازه و غلظت کلی ذرات
خروجی از اگزوز موتورهای دیزلی
۴-۳ آزمایشات مربوط به دستگاه نشست دهنده آکوستیکی
۴-۳-۱ آزمایش بدست آوردن فرکانس های بحرانی
۴-۳-۲ رسم پروفیل فشار آکوستیکی در طول لوله
۴-۳-۳ اعمال امواج آکوستیکی بر روی جریان ایروسل
۴-۳-۳-۱ اعمال امواج آکوستیکی برروی ذرات درحالت بدون دبی و ساکن
۴-۳-۳-۲ اعمال امواج بر روی جریان ایروسل
۴-۴ بررسی تأثیر عوامل موثر در بازده فیلترهای آکوستیکی
در خروجی موتور های دیزل
۴-۴-۱ بررسی تأثیر دبی عبوری از محفظه
۴-۴-۲ بررسی اثر توان اعمالی امواج
۴-۴-۳ بررسی تاثیر دما و فشار
۴-۴-۴ تأثیرات فرکانس صدا
۴-۴-۵ اثر اندازه ذرات
۵- فصل پنجم
فهرست منابع
ضمیمه ۱
ضمیمه ۲
ضمیمه ۳

فهرست نمودارها
……………………..
ادامه مطلب در دانلود فایل قابل مشاهده است
………………………….
نوع فایل: ((ورد-word-doc-dox))

تعداد صفحات: ۹۵ صفحه

حجم فایل: ۷ مگابایت

قیمت: 1000 تومان

…………………………
خرید آنلاین

( سوالات شما دوستان عزیز )

ایمیل پشتیبانی: r.zahmatkesh91@yahoo.com

پشتیبانی تلگرام:https://t.me/ramazan1397

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی